Mestarit ja kisällit metallinetsinässä

21.10.2019

Hankkeesta Lempäälä-Seuran puolesta vastaa Sirkka Pyhälä, tässä oppilaiden kanssa. Kuokkalan koulun rehtori Antti Perälä (myös seuran hallituksessa) organisoi etsintöjä koulun puolesta.

Lempäälä-Seura ja Kuokkalan koulu osallistuvat valtakunnalliseen hankkeeseen, jossa seniorit ja juniorit tutkivat yhdessä kotikulmiaan. Lempäälä-Seura on saanut Suomen Kotiseutuliitolta apurahan metallinpaljastimeen, jolla etsitään uusia löytöjä ikivanhoilta pelloilta ja asuinpaikoilta. 11.10. oli ensimmäinen ja jo tuloksekas kerta. Ne, mitkä eivät olleet askettäisiä pudonneita ruuveja tai rautanauloja, pakattiin huolellisesti Vapriikissa edelleen tutkittaviksi.